Jak probíhá prodej aktivních firem a jak zajistit, aby byl obchod výhodný pro prodávající i nakupující stranu? Proč si na prodej firmy najmout profesionály?
Prodej aktivních firem jde lépe s týmem odborníků v zádech
Ne každý majitel firmy má představu o tom, kolik by si za její prodej mohl říct. Prodej zavedené firmy je proto dobré podniknout ve spolupráci s týmem odborníků. Lidi, které živí prodej aktivních firem totiž dobře vědí, jaká je aktuální situace na trhu, kde najít spolehlivého kupce a za jakou nabídku může majitel svou prosperující firmu prodat.
Proč je firma na prodej a jakou vizi má její stávající majitel?
Před samotným prodejem firmy je nutné provést důkladný průzkum. Důležité totiž je, jaká je představa dosavadního majiteli firmy a co si od prodeje slibuje. Firmy na prodej se totiž dávají z několika důvodů. Někdy se může stát, že rodinná firma již němá pokračovatele a je načase svěřit ji někomu jinému. Jindy odchází majitel společnosti do důchodu a chce svou aktivní firmu předat do spolehlivých rukou někomu, kdo se postará o zaměstnance a bude ctít firemní odkaz.
Jak z prodeje aktivních firem vytvořit uspokojivý obchod pro všechny zúčastněné
Všechny důvody a vize stávajícího majitele je při prodeji firmy nutné vzít v úvahu a přizpůsobit se jim. Jedině tak může být uzavřen obchod, který uspokojí jak původního, tak i nového majitele. Profesionálové to dobře vědí a pomáhají najít prodávajícím majitelům takové kupce, kteří budou odpovídat jejich představám. Původní majitel tak získá nejenom peníze, ale také bude vědět, že jeho firma bude v dobrých rukou.
Při správném přístupu a ve spolupráci s profesionály se může z prodeje zavedené firmy stát výhodný obchod pro všechny zúčastněné. Původní majitel dostane zaplaceno a nový majitel bude pokračovat v naplňování původní vize.