Víte, proč a jak využívat reklamní předměty?

Date:

Reklamní předměty patří dnes mezi nepostradatelnou součást marketingových strategií mnoha firem a značek. Víte, proč se staly tak oblíbené a jak je ke svému prospěchu můžete využívat i vy a vaše firma?

V tomto článku se podíváme na výhody reklamních předmětů a způsoby, jak je efektivně využívat pro podporu vašeho podnikání. Pojďte společně s námi zjistit, jak tento nástroj může posílit vaši marketingovou strategii.

4 dobré důvody proč využívat reklamní předměty

Reklamní předměty mohou vašemu podnikání přinést mnoho výhod. Které to jsou?

Věrnost zákazníků

Reklamní předměty mohou být využity k budování věrnosti zákazníků. Pokud budete poskytovat kvalitní reklamní předměty, které zákazníci doma nepohodí někam do kouta, ale budou jim užitečné a budou je pravidelně využívat, může se tak posílit pouto k vašemu podnikání. To může vést k opakovanému nákupu vaší značky.

Náš tip: Chcete poskytovat nejen kvalitní produkty, ale také kvalitní reklamní předměty? Podívejte se, proč by se vám mohla vyplatit CE certifikace výrobků.

Zvýšené povědomí o značce

Reklamní předměty umožňují vaší značce předat jasné a konkrétní sdělení. Právě díky reklamním předmětům se lidé mohou nenásilnou formou dostat do kontaktu s vaší značkou, zapamatovat si její jméno a hodnoty. To pomáhá budovat povědomí o vaší značce, dostávat ho mezi lidi a vytvářet silnější vztahy se zákazníky.

Trvalá reklama

Reklamní předměty nejsou jedinou formou reklamy, kterou můžete využít k propagaci vaší firmy – využít můžete různá média a kanály, populární je například online reklama na sociálních sítích, webových stránkách, reklama v televizi, na billboardech nebo v magazínech a novinách.

V porovnání s jinými formami reklamy však reklamní předměty jsou trvalou formou reklamy, kterou můžete nenásilně dostat přímo do domovů potenciálních zákazníků a obchodních partnerů.

Předměty, jako jsou propisky, tašky, klíčenky a další, se stávají součástí každodenního života lidí, neustále je vidí kolem sebe, což podvědomě působí na lidské vědomí.

Široká dostupnost a mnoho možností

Další nespornou výhodou je možnost výběru, který se vám nabízí. Reklamním předmětem může být prakticky jakákoliv věc. Od kancelářských potřeb, přes oblečení, doplňky, jako jsou třeba reflexní pásky, náramky nebo placky, až po hračky pro děti. Všechny tyto předměty jsou jen zlomek toho, co se může stát reklamním předmětem, který vás bude reprezentovat.

Důležité je vybírat předměty, které zaujmou vaši cílovou skupinu a budou korespondovat s nabídkou vaší firmy.

Jak využít reklamní předměty?

Způsoby, jak můžete využívat reklamní předměty, jsou různorodé a záleží na tom, pro které z nich se rozhodnete. Přinášíme pro vás pár tipů, jak efektivně využít reklamní předměty. Nabízet reklamní předměty můžete jako drobnou pozornost k nákupům, jen tak, formou soutěží nebo třeba jako upomínkový předmět na různé akce.

Tip: Podívejte se na tipy na 10 originálních dárků, které by mohly sloužit jako reklamní předměty.

Dárky

První ze způsobů, jakým můžete reklamní předměty využít, je darovat je vašim zákazníkům, případně zaměstnancům. Jde o skvělý způsob, jak můžete podpořit vztah s lidmi okolo sebe. Poskytovat užitečné reklamní dárky například s logem vaší značky může zvýšit vděčnost a loajalitu příjemců těchto drobných dárků.

Chcete-li dosáhnout maximálního efektu, vybírejte reklamní předměty, které budou co nejlépe odpovídat potřebám a vkusu vašich zákazníků a zaměstnanců.

  • Své zaměstnance můžete obdarovat jen tak, nebo při různých příležitostech, jako jsou Vánoce, vstup do nového roku nebo výročí založení vaší firmy. Vybírat můžete dárky, které přinesou zaměstnancům radost a užitek do jejich pracovního nebo osobního života. Jednat se může například o pracovní sešity a set kancelářských potřeb, kvalitní USB flash disky, termosky, hrnečky a další.
  • Pokud se rozhodnete obdarovat své zákazníky, zvažte, které reklamní předměty by mohly upoutat jejich pozornost. Nabízet je můžete volně na prodejně nebo je přidat jako doprovodnou reklamu ke každému nákupu. Oblíbenými reklamními předměty v tomto případě jsou kalendáře, hrnečky, prémiové propisky, magnetky a další.
  • Reklamní předměty můžete darovat také obchodním partnerům. Pro ty se však hodí pořizovat vysoce kvalitní a exkluzivní dárky. Může jít o elegantní brašny, luxusní kancelářské sety, hodinky a další. Takový dárek by měl dát obchodním partnerům jasně najevo, že si ceníte vzájemné spolupráce.

Náš tip: Čeká vás pracovní schůzka s obchodními partnery mimo město? Víte, jak se připravit na služební cestu?

  • Rádi byste reklamou zasáhli především mladší generace? V tom případě se snažte o to, aby vaše reklamní předměty byly moderní, zábavné a trendy. Oblíbené je především příslušenství k mobilním telefonům a jiné elektronice, jako jsou popsockety, sluchátka, obaly na mobilní telefony a další.
  • Jsou vaší cílovou skupinou sportovci? Přizpůsobte tomu reklamní předměty a vytvářejte pro ně dárky spojené s outdoorovými aktivitami nebo konkrétním sportem. Darovat můžete sportovní láhve, funkční trička s logem vaší firmy nebo svítící tkaničky do bot.
  • V dnešní době se stále více lidí zajímá o ekologii a životní prostředí. Pokud byste rádi vytvořili reklamní předměty pro ekologicky smýšlející jedince, zaměřte se na eko materiály a obnovitelné zdroje. Vhodnou volbou mohou být recyklovatelné lahve, ekologické tašky nebo výrobky z bambusu.

Propagační předměty na veřejných akcích

Reklamní předměty jsou skvělým nástrojem pro propagaci na veřejných akcích. Mohou vytvořit vzpomínku účastníků veletrhů, konferencí nebo třeba festivalů na vaše podnikání. Důležité je se v tomto případě odlišit od konkurence a přinášet něco nového, zajímavého, co bude zároveň spojeno s vaší společností.

Kromě samotné propagace mohou reklamní předměty působit také jako poděkování účastníkům za jejich přítomnost na akci.

Soutěže

Jedním z efektivních marketingových nástrojů je nabídnout lidem možnost získat vaše reklamní předměty prostřednictvím soutěží nebo giveaway na sociálních sítích nebo na veřejných akcích.

Je to trochu vzrušující a zároveň exkluzivní – takový reklamní předmět totiž nemohou dostat všichni. Důležité proto je, aby reklamní předměty, které touto formou poskytujete byly přínosné, zajímavé a atraktivní. Důležité je také zvolit jednoduchá pravidla soutěže, která umožňují účast co nejvíce zájemců.

Spolupráce

Spolupráce s influencery je v dnešní době způsob, jak můžete využít jejich dosahu a popularity k propagaci své vlastní značky prostřednictvím sociálních médií. Je to efektivní způsob, jak dostat svou značku do povědomí.

Na druhou stranu je potřeba se v tomto naučit trochu chodit, oslovit správné influencery, které by mohla vaše značka zajímat a na oplátku pro vás mají zajímavé dosahy na sítích.

Závěr

Už víte, proč a jak využít reklamní předměty? Pamatujte na to, že díky praktičnosti a přidané hodnotě, kterou reklamním předmětům dáte, se mohou stát reklamní předměty skutečnými dárky, které budou oceněny. Každý reklamní předmět by měl být nejen propagací, ale také přínosem.

Alena Mrvíková, Specialista na optimalizaci webů – Naučte se, jak nastavit základní SEO on page faktory na vašem webu

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Chcete podnikat, avšak o pronájem vlastní kanceláře nestojíte? Virtuální kancelář takové řešení nabízí.

Jakmile se blíže začnete zajímat o povinnosti, které souvisí...

Tři důvody, proč byste měli vstát od počítače a vypravit se do hor

Sedavé zaměstnání má mnoho z nás, pro pohybový aparát, respektive...

Velké srovnání cen potravin 2021-2022: Česko a Lotyšsko

Během roku 2022 inflace zdolala všechny rekordy skoro ve...